Acceptance and Commitment Therapy

Acceptance and Commitment Therapy

ACT is een therapievorm waarbij je leert om lijden en negatieve gedachten meer te accepteren, in plaats van het altijd te willen veranderen. Een andere houding dus. Aan jou de vraag: hoe leidt je ondanks dit lijden een leven dat betekenisvol is?

Coaching

Coaching

Coaching is een vorm van begeleiding die is bedoeld om jezelf te ontwikkelen. Dit kan zowel op je werk zijn als op andere vlakken. Een coach kan je helpen met alledaagse problemen waar je tegenaan loopt, of met de vraag: hoe kan jij meer uit jezelf halen?

Cognitieve gedragstherapie

Cognitieve gedragstherapie

Cognitieve gedragstherapie (CGT) richt zich op de vraag hoe jouw gedachten, gevoelens en gedrag elkaar onderling beïnvloeden. Door middel van registraties en oefeningen krijg je hier meer inzicht in. Hoe kan jij anders reageren op situaties en jouw gedachten?

EMDR

EMDR

EMDR is een techniek die ervoor zorgt dat je herinneringen opnieuw verwerkt, op zo'n manier dat je er niet meer telkens zoveel emotie bij ervaart. Hiervoor worden onder andere snelle oogbewegingen gebruikt. Het wordt vooral veel gebruikt bij trauma-gerelateerde klachten.

Mindfulness

Mindfulness

Mindfulness is een manier om je aandacht te trainen waardoor je stil staat bij wat er nu gebeurt, het huidige moment. Via mindfulness leer je met openheid en acceptatie aandacht te hebben voor wat zich voordoet. Je leert in het hier en nu te blijven, zonder daar van alles aan te moeten veranderen.

Psycho-educatie

Psycho-educatie

Tijdens psycho-educatie geeft een psycholoog je voorlichting en advies met betrekking tot je psychische klachten. Je psycholoog kan je bijvoorbeeld achtergrondinformatie geven over de oorsprong van je klachten, of je handvaten geven om ermee om te gaan. Wat zou jij nog willen weten?

Psychotherapie

Psychotherapie

Psychotherapie is een vorm van gesprekstherapie waarin de relatie tussen jou en de therapeut centraal staat. Je gaat in op thema's die vaak diep in je persoonlijkheid geworteld zijn. Het traject beslaat vaak een langere periode.

Schematherapie

Schematherapie

Schematherapie helpt je om inzicht te krijgen in hardnekkige patronen en hoe deze te veranderen. Je leert hoe je de relatie met jezelf en anderen verbetert. Wat zijn jouw achterliggende behoeften en hoe kan jij hier zelf beter voor gaan zorgen?

Tips voor naasten

Tips voor naasten

Psychische klachten kunnen veel invloed hebben op de omgeving van een persoon. Het beïnvloedt de relaties onderling, bijvoorbeeld binnen een gezin of tussen partners. Dit kan spanningen met zich meebrengen, en ook jij kunt hierdoor opraken. Hier vind je een aantal tips hoe je er het beste mee kunt omgaan.

Voor welke behandelmethoden kun je terecht bij Psycholoog.nl?

  • Cognitieve gedragstherapie (CGT)
  • Coaching
  • Psychotherapie
  • Integratieve psychotherapie
  • Psycho-educatie
  • Schematherapie
  • Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR)
  • Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT)
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT)

Zet vandaag nog de eerste stap

1
Bel ons

Bel ons

Bel ons op 085 27 333 39 of plan een gratis adviesgesprek.

2
Wij luisteren naar jou

Wij luisteren naar jou

Wij luisteren naar jouw verhaal en bespreken wat jij nodig hebt.

3
Afspraak inplannen

Afspraak inplannen

We zoeken een psycholoog of coach die bij jou past en plannen de eerste afspraak.

4
Op afspraak

Op afspraak

Je maakt kennis met jouw behandelaar en plant samen vervolgafspraken.

Bel 085 273 3339 of  Plan een gratis adviesgesprek

Bellen is vrijblijvend en anoniem: Je zit nergens aan vast.

De voordelen van Psycholoog.nl

Menselijke benadering

Jij bent geen diagnose of een label, maar in eerste plaats een mens. We luisteren naar jouw verhaal en naar wat jij persoonlijk nodig hebt. Geen standaard programma’s dus. 

Geen wachtlijsten

Wij zorgen dat je binnen een week kunt kennismaken met jouw psycholoog of coach, waarna je traject snel start. Wel zo fijn wanneer je eenmaal besluit om hulp in te schakelen. 

Veel eigen regie

Jouw traject, aan jou de regie. Kies de psycholoog of coach uit die jou aanspreekt en bepaal zelf hoeveel sessies je volgt.